Go tuck yourself in

Okej, nu ska jag förklara det här en gång för alla, aight.
Jag & Patric är inte förlovade!

Okej? På våra ringfingrar på höger hand (alltså inte förlovnings fingret) bär vi varsin promise ring, på svenska kallat löftesring men det har en helt annan klang än promise ring. ^^ En promise ring kan betyda i princip vad som helst.

T.ex. unga stjärnor i USA såsom the Jonas brothers och Miley Cyrus bar (förut i alla fall) promise rings som betydde att så länge de bar dessa ringar skulle de ha kvar sin virginity. No sex helt enkelt.

Mina & Patrics ringar betyder i princip att så länge vi bär dessa ringar är vi trogna varandra. Han är min och jag är hans. Inte att vi ska gifta oss. För det är vad en förlovnings ring betyder.

Jag skulle aldrig förlova mig i ung ålder. För jag tycker att giftermål är fucking sacred - det är ingenting man tar lätt på och slänger på sig en ring. Vafan innan jag träffade Patric trodde jag inte på giftermål/förhållanden, på monogami. Att man skulle hålla sig till en enda person. Jag trodde heller aldrig att jag någonsin skulle kunna tänka tanken på att en dag kunna gifta mig!

Anyways, det jag säger är att en löftesring behöver inte betyda en förlovningsring.

Min löftesring betyder att jag är Patrics, och så länge jag har på mig min ring kommer jag vara hans.


Kollar man noga så står det Patric i ringen

Kommentarer
Postat av: Madelene

Jättefin blogg :-) Kraam

2010-01-30 @ 14:12:24
URL: http://mabeline.blogg.se/
Postat av: nikita

TACK söta du! :D

2010-01-30 @ 21:27:06
URL: http://nikitalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0