ÅRE 2010

Onsdag 13/1 2010
Mötte upp alla i centralen (Patric, Emil, Hannes, Sara & Matilda) och där blev jag mobbad för mina "blades" (mina skidor på 1.30 cm :D ). Tåget avgick klockan 23.30 så vi fick kubba lite! Jag, Patte och Emil var lite smarta och bestälde liggvagns biljetter så det var as coolt att gå in i kupén och se sätena omvandlade till 6 bunk beds! Jag var den enda på tågresan som sov (jag sov typ i 6 timmar ^^) för de andra 3 hade sittplatser och Patric & Emil frös haha.
Torsdag 14/1 2010
Vi anlände vid Åre station runt 8, där vi stor handlade! Lunch, frukost och middag för de 2,5 dagarna. Blev typ 28 kassar så vi lyckades få tag i en taxi som baxade in alla personer, väskorna och alla matkassar. Skit nöjda kom vi fram till Saras så kallade lägenhet som var JÄTTE FIN och JÄTTE MYSIG :D Med bl.a bastu!!! Jag och Patric fick det största rummet med dubbelsäng <3 (tack Sara!) och de andra små kultingarna sov i bunkbeds i rummet brevid. Jag lagade jätte god gröt, inte alls för salt :P och sedan fixade vi oss i ordning för backen.
Första skiddagen var finast Det var soligt och underbart och lite vind med bra snö. Vid lunchtid åkte vi till stugan (som låg 100 meter från liften!!!) och käkade mackor. Det var så mysigt att alla var tillsammans hela tiden, som ett litet kollektiv ^^ haha
Efter lurren drog vi till "Åre" och de största backarna, med kabiner och sitt liftar och alla möjliga saker. Vi tog bussen från tege, fast först tog vi fel buss så det tog 20 minuter extra att åka dit vi ville ^^ Väl framme lekte vi som små barn i backarna. Högst upp på toppen var det 5 grader!!! med värmande sol och sjuka backar. Vi åkte fram till 3, åkte ner till busstationen som inte var rätt busstation och fick vänta i ca 30 minuter i 21 minus grader tills vi nådde till rätt busstation! Fyfan vad man frös! :P Men när vi kom hem bastade vi och drack vin och lagade tacos och mös/fekkade. Vi kom ändå i säng rätt tidigt!
Fredag 15/1 2010
Gick upp 9, lagade gröt (i en stor kastrull för 6 pers, snacka om att känna sig som en mamma! eller mattant...) & förberedde lunchen som vi skulle äta i backen. Vi tog bussen till åre (rtt buss tillochmed) och åkte upp i kabinen upp till toppen. Åkte och åkte lite senare satte vi oss och tog en varmchoklad på Olympia cafét och det slutade med att killarna åkte vidare och vi brudar hade tjej snack i solnedgången på ute terassen. MYS!! Vi bestämde iss för att hinna med halv 4 bussen hem, men åkte fel ^^ haha! Hemma blev det bastu, killarnas spaghetti & köttfärssås och mycket vin :O Jag lyckades bli packad efter ett bra jävla tag! Har aldrig druckit så mycket vin på en och samma gång :D haha Lyckades skicka iväg ett jätte viktigt "cv" as packad, så jag vet inte riktigt vad som står där nu... oops! Patric somnade innan mig & jag lyckades somna trots mina hostattacker.
Lördag 16/1 2010
Vi gick upp runt halv 8 för vi skulle vara ute ur stugan innan 9. Så vi lagade gröt frulle, fixade lunchen, städade hela stugan och packade ihop oss. All packning tog vi på bussen ner till Åre (det är skit kul att åka skidor med en enorm trunk ^^) där vi checkade in väskorna. Sen drog vi upp i backen med kabinen och åkte så länge det gick. Klockan 2 drog vi ner till älskade MAX och tryckte i oss mat ^^ Mina kära sysslingar joinade oss också på en kort pratstund! <3 Efter maten drog vi ner till tåget och installerade oss där, as nice! För det hade blivit utbytt till ett x2000 tåg med onumrerade platser ^^ så vi fick tag i ett bord och grejer :D Chill hem resa, med Breaking Dawn, planering, massa musik, Patrik 1,5 (KEFF FILM) tecken (jag & Pat poonade Sara & Hansi) mm mm. Framme icentralen fick jag skjuts av Emils mamma till porten
THE END

Kommentarer
Postat av: sara

haha <33333333 bra då slipper jag skriva! :DDDD

2010-01-18 @ 23:11:50
URL: http://tinyphotographs.blogg.se/
Postat av: nikita

hahaha :P

2010-01-19 @ 08:35:38
URL: http://nikitalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0