Image, confidence, security

Det är så sjukt det här med vikthets. De flesta människors förhållande till mat och träning överhuvud taget! 
Läste nyss i Kissies blogg (oops) att hon är anklagad för att ha bidragit till självmord för att hon sagt att man är fet om ens lår går ihop eller om man får ett veck på magen när man sitter ner. Det är klart att det inte är särskilt snällt att säga så men de flesta som har lite vett i skallen förstår att hon bara provocerar och här i Sverige har vi det som kallas för yttrandefrihet. Man får säga och tycka vad man vill (i princip). 
Men att anklaga Kissie för att bidra till självmord är alldeles för hårt! Hon har själv avsagt sig ansvaret för att vara en förebild hon har rätt till att skriva vad hon vill, sen är det upp till var och en att tolka det. 
Men om det finns människor som lyssnar så mycket på "hennes" ord måste folk öpna ögonen, hon tjänar pengar på att folk reagerar = besöker hennes blogg som i sin tur genererar pengar i form av annonser på hennes blogg etc. 
Att tro att man är fet om man har ett veck på magen eller om låren går ihop då har man en riktigt skev bild av verkligheten.. 
När jag gick ner flera kilon i somras och vägde runt 46-47 kg och var riktigt smal hade jag fortfarande ett veck på magen när jag satt ner och mina lår gick ihop. 
Jag hoppas verkligen att alla tjejer och killar tänker till lite och är lite mer kritiska mot denna ytliga värld som media skapat och lurat in oss i. 

Kommentarer
Postat av: sara

så sant. riktigt bra skrivet.

2009-11-12 @ 10:36:55
URL: http://tinyphotographs.blogg.se/
Postat av: nikita

DU är så fin <3

2009-11-12 @ 11:08:49
URL: http://nikitalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0